reklama

Kapitalizmus začal a skončí v Amsterdame?

Máš pekné nohavice. Povedal som pred hotelom jednej milej slečne po príchode z práce. No to som nemal. Sedela s miestnymi dievčatami(ženami) z hotela a moja reč tela a mimika sa zdala byť pre nich provokatívna.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Teda išlo o prirodzené flirtovanie a nepáčilo sa im to, aj keď slečna sa na to iba milo usmievala. Hneď mi to naznačili, aj keď tomu nerozumeli. Ona totiž rozprávala jazykom, ktorý je blízky tomu môjmu a ohavnú vec o nohaviciach som povedal v nej. Ibaže niečo také je nemiestne. Oheň do ohňa prilialo to, že som jej zaklopal aj na dvere. Čo som jej mimochodom predtým povedal s tým, že niekam vybehneme. Ona ticho súhlasila a smiala sa. Keď sa ma na to pýtali, samozrejme som prikývol, lebo na tom nevidím nič zlé. Ale toto bolo veľké priznanie. Pre miestnych som niečo, čo nezapadá. Flirtovať a otvorene sa rozprávať s opačným pohlavím je tu akosi zlé. Ženy, ktorým sa nepáčila reč môjho tela, majú k tomu tendenciu hľadať rovnaké pohlavie. Vynucujú si rešpekt takéhoto správania, vytrubujú do sveta slová o rešpekte a využívajú na to rôzne veci. Ktoré je už počuť aj u nás. LGTBI komunita v plnej paráde. Chlopi za ruky s chlopami, baby s babami a kec chlop še prihutori babe, ta je dement. Na vychodze by sme povedali. No a vraj ak chcem a potrebujem ženu, tu v Amsterdame si ju môžem kúpiť a nerobiť také bezočivé ťahy. Navrhli mi nakoniec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď sa to riešilo s mojim novým šéfom, ktorému o neuveriteľnom incidente volali a pri ktorom som následne musel obhajovať moju prácu, keďže o deň neskôr mi chcel znižovať plat. Neuveriteľné, ale aj takéto veci sú súčasťou kapitalistického režimu a využívajú sa na odstraňovanie, či vyvolávanie strachu v ľuďoch. A je to bežná vec. Pracoval som v americkej nadnárodnej korporácii a tam nám pol dňa vysvetľovali, ako sa môžeme a nemôžeme prihovárať k ženám. Čo je samozrejme zneužiteľné pri mocenskom boji a ktokoľvek si môže vymyslieť a prispôsobiť doslova hocičo.

Moje otvorené správanie aj k opačnému pohlaviu sa mnohým nepáči. Aj keď doteraz sa sťažovali iba chlapi, ktorí skôr závideli to, že to robím. A asi aj nemali čo iné riešiť a nevedeli ako ináč s nimi nadväzovať kontakt. Odsudzovanie a akési lynčovanie niekoho jednoducho pomáha v sociálnej inklúzii a spájaniu ľudí. Preto to potrebujeme. Nakoniec spoločnosť, tá naša slovenská bezpochyby, funguje prakticky iba na tom. V tomto sme doslova extratrieda.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niečo také sa mi však stalo prvýkrát a na prekvapenie v asi najliberálnejšej metropole vyspelého kapitalistického sveta. Viac ako mesiac som žil v Chicagu, Sydney, Londýne, Dubline, Helsinkách, Štokholme či Bratislave. Niečo som teda už videl. A treba povedať, že opačnému pohlaviu, samozrejme s jeho súhlasom, hovorím aj iné veci, ako sú pekné nohavice. Lebo mi to príde prirodzené. Alebo nič prirodzenejšie mi nikdy neprišlo.

Dôsledky takýchto javov

Problém a dôsledok takýchto javov je však to, že v tomto režime potom vznikajú „riadiace kapacity“, ktoré si nedokážu všimnúť, že celý ich svet je založený na pyramídovom nelogickom kasíne. Jednoducho na primitivizme najhrubšieho zrna, kde sa v konečnom dôsledku iba zotročuje, likviduje, asi aj zabíja a vraždí poctivo pracujúcich ľudí. Riešia to, ako niekoho odstraňovať, nie to, ale vytvárať hodnoty. Potom im dáte pred oči zdôvodnený program a čumia ako teľatá na maľované vráta… Ako naše politické kapacity, či vedci SAV.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://www.kooperativizmus.sk/projekt-cumil/

Tvoriť hodnoty. To sa musia učiť mladí. Dnes sa učia tomu, ako tvoriť kariéru, ako špekulovať a okrádať tých, ktorí ich tvoria.

Poctivá práca cestou tak najskôr od most

Môj projekt ukazuje, ako obhajovanie sa poctivou prácou v rámci tohto režimu spôsobuje vyháňanie a odstraňovanie na perifériu spoločnosti. Vytvára zo mňa doslova bezdomovca. Ukazujem to cez objektívne výsledky práce a teda empirické dôkazy. Riadiace štruktúry v rámci neho jednoducho fungujú na takýchto princípoch. Zhora dole.

Tvorba prvej zdôvodnenej alternatívy k úžerníckym režimom, ktorá je mimochodom výsledkom aj môjho prirodzeného správania sa aj k opačnému pohlaviu, je asi najzaujímavejším a najlepším príkladom tohto mechanizmu. Vysmievajú a odstraňujú ju tí, ktorí v živote okrem celoživotného riťolezectva a kariér neurobili a neponúkli nič. Inteligencia režimu nemá o tvorbe niečoho ani potuchy. Neznámy svet. Vie vysmievať, podkopávať nohy a likvidovať. Proste tento mechanizmus produkuje nebezpečných dementov v riadiacich štruktúrach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Treba preč

Jednoducho už treba preč. Kapitalistické kasíno už treba čo najskôr zrušiť, lebo tentokrát urobí nenapraviteľné nešťastie. Nešťastia, ktoré napáchal svojimi dôsledkami doteraz, budú s tým, čo hrozí v tejto vyspelej dobe, asi ničím.

Toto je ďalší malý príklad do mozaiky putovaním týmto režimom cez praktické skúsenosti doma, či v jeho centrách… Vedel som o tomto probléme a kapitalistickej zbrani na ťahanie najsprostejších ľudí do riadiacich štruktúr, ale až teraz mi prišiel takýto zaujímavý príklad. Aj keď protagonisti takýchto vecí v tomto prípade jednoducho iba kopírujú a zneužívajú podstatu fungovania ich sveta. Alebo jednoducho sú v tom do istej miery nevinne, niečo také je tu úplne bežné a ja to tiež trochu zneužívam na ukázanie komplexnosti problémov a fungovania dnešnej úžerníckej kapitalistickej mašinérie.

Dúfam, že ma za ďalšie „dobré skutky“ nezlynčujú.

Za normálnych okolností by lichotenie o pekných nohaviciach malo zlepšovať náladu. Ono to aj zlepšuje. Ibaže riadiacim štruktúram, tvoreným neprirodzeným spôsobom, takéto javy nevoňajú a hľadajú cesty, ako prirodzenej energii zabrániť. Aby vznikali iba ich klony. Magori naučení na hranie sa s inými a úžeru. Systém je tak nastavený. A niečo také môže zničiť tento svet úžery. Čo môj projekt asi dobre ukazuje a v prípade diskusií s dnešnou mentálne retardovanou inteligenciou, na čo sa tlačí a čoho sa boja, tomu tak už asi jednoznačne bude a ukáže sa to v plnej paráde. V tomto režime však paradoxne aj toto dokáže zabíjať.

Mimochodom v rámci pobytu v Amsterdame mám v pláne ukázať tvorbu stavby v mojej réžii. Ukázať, že riadenie a tvorba hodnôt, či konečný výstup, sú hlavne o schopnosti spolupráce. Vedieť niečo robiť je dôležité, ale práve schopnosť rešpektu a spolupráce je tým najdôležitejšim faktorom, ktorý robí spoločné výstupy. Už som to raz z takej pozície urobil s výbornými výsledkami, len sa to niekde niekomu nepáčilo a výsledky záhadne „zmizli“. Teraz to urobíme pod verejnou kontrolou a transparentne. Na tom sme dohodnutí a preto som sem prišiel. Dúfam, že ma za to nezlynčujú a nepokúsia o ďalšie zaujímavosti, keď im to urobím. Má ísť o ďalší dôkaz toho, čo sa dialo na mne ako osobe počas rozvíjania dnes historicky prvej zdôvodnenej a demokratickej alternatívy voči úžerníckym režimom. Ktorá je už na svete a je ťažké to poprieť, prípadne nejako napadnúť. Čo je teda pre režim a ním vytvorených darmožráčov prúser. Musia to urobiť nejako poza chrbát a mňa takto odstaviť.

Cez kapitalizmus ku kooperativizmu…

Kapitalizmus a republika vystriedali stredoveké feudálne a ideologické(náboženské) lynčovanie a upaľovanie bosoriek. Alebo dali tomu určitú protiváhu a jedno kontrolovalo a vyvažovalo druhé. To, čo takýto svet prinášal, je viditeľné v určitej miere aj dnes a snažím sa to ukázať na nejakých príkladoch. Kapitalizmu patrí za to vďaka. Išlo o o veľký krok vpred. Vznikla veľkovýroba a rozvíjali sa technológie spolu s priemyslom. Ideologické blúznenie a vysvetľovanie si vecí tak, ako komu v danom momente vyhovuje, postupne strieda pragmatizmus a empirický pohľad na svet. Teda svet faktov. Lenže tvorca hodnôt, teda konečný robotník, bol a bude v tomto režime handrou na zametanie neschopností neprirodzených riadiacich štruktúr. Ktoré vznikali a vznikajú zaujímavým mechanizmom. Aj pomocou takýchto zvláštnych zbraní hromadného ničenia zdravého rozumu.

Burzy a teda asi aj jeho podstata fungovania vznikli v Amsterdame. Vznikne v Amsterdame a Holandsku dôležitý dôkaz o tom, čo tento režim dnes, ale vlastne dlhodobo spôsobuje na jednotlivcoch a pomôže presadeniu kooperativizmu, ktorý by mal byť z tohto historického hľadiska definitívnym prechodom do ďalšej, tentoraz už demokratickej dimenzie? Teda vlády ľudu? No uvidíme. Každopádne bude sa o tom písať a všetko verejne ukazovať.

Žijeme v zločineckom režime. Akomsi kapitalisticko-ideologicko-úžerníckom mechanizme, kde sa zabíja a vraždí sofistikovaným spôsobom. Ktorý funguje iba na takýchto veciach a toto je jeho podstatou. Toto sa ide definitívne dokázať a o tom sa bude písať.
Zatiaľ z Amsterdamu toľko.
Viac o celom rozbehnutom projekte.. www.kooperativizmus.sk

Stanislav Jurčišin

Stanislav Jurčišin

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  12x

Mám za sebou tvorbu a rozvoj dnes jedinej zdôvodnenej a demokratickej alternatívy k úžerníckym režimom. A to cez historické, ako aj empirické súvislosti. Na Slovensku sa veľmi nezdržiavam, pracujem a žijem častejšie v zahraničí. Podľa toho vyzerajú moje blogy. Viac na www.kooperativizmus.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu